برای خرید کابینت به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

    1229 بازدید
طراحی دکوراسیون: مبانی طراحی داخلی

یک کابینت خوب و با دوام در هر خانه ای نقش مهمی را در زیبایی آن خانه ایفا می کند . در انتخاب یک کابینت شناخت دقیق اجزای آن نقش بسیار مهمی را دارند .

برای خرید کابینت به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

کابینت ها از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

صفحه کابینت : امروزه پنج نوع صفحه کابینت در بازار ایران موجود می باشد که شامل : صفحه کابینت MDF 32 میل ، روکش HPL صفحه MDF ، روکش HPL صفحه نئوپان ، روکش HPL صفحه سنگ مصنوعی تمام اکریلیک (Solid Surface ، روکش ملامینه صفحه پلی وود (Poly Wood)
در کابینت ها : در این زمینه می توان از دو محصول بسیار خوب و مرغوب کشور ترکیه نام برد که امروزه یک شرکت ایرانی هم به تازگی اقدام به تولید این نوع درها نموده است . این درها دارای ضخامت 18 میل می باشند و روکش آن ها PVC و دارای 6 تیپ و تنوع رنگی آن ها بیش از 20 نوع می باشد . یک نوع دیگر از درهای کابینت جدیدا وارد بازار شده به نام هایگلوس می باشد . این درها دارای همان مشخصات فوق می باشد و تفاوت آن ها در رنگ آمیزی آن ها می باشد که از رنگ های براق شبیه رنگ های تمام پلی استر در آن ها استفاده شده است که باعث جذابیت خاص کابینت ها می شود .
بدنه کابینت : برای بدنه کابینت ها باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید : دقت کنید که جنس بدنه روکش ملامینه داشته باشد و دوم این که بدنه توسط نوار پوشیده شده باشد . در بازار ، اکثر کابینت ها با بدنه نئوپان و روکش کاغذ و نوار اطویی عرضه می شوند و کیفیت مناسبی را ندارند و استفاده از این نوع بدنه ها توصیه نمی گردد . بهتر آن است که جنس بدنه را از نوع MDF انتخاب نمایید .

کابینت ها از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

صفحه کابینت آشپزخانه دارای چه مشخصاتی می باشند ؟

بیشترین سطحی که در تماس با آب قرار دارد صفحه کابینت می باشد ؛ برای همین اجزاء تشکیل دهنده آن باید دارای مقاومت بالایی در برابر آب باشد ؛ روکش های HPL در برابر آب و خراش به وسیله اشیاء نوک تیز دارای مقاومت بالائی هستند که این نوع روکش ها برای کابینت ها مناسب اند . و به همین دلیل صفحات نئوپان که در برابر آب مقاومت کمی دارند توصیه نمی شود ، صفحات MDF ی که با روکش ملامینه روکش شده اند نیز مناسب نیستند زیرا این صفحات خیلی خش پذیر و زود فرسوده می شوند و برای همین برای کابینت ها مناسب نیستند ؛ بهترین پیشنهاد برای انتخاب کردن صفحات کابینت ، صفحات 32 میل MDF با روکش HPL می باشد که این صفحات از لحاظ کیفیت و مقاومت در برابر آب و خراشیدگی توسط اشیاء نوک تیز قابل اطمینان هستند . جدیدا محصولی با عنوان پلی وود وارد بازار کابینت شده است که از چوب و پلاستیک ساخته شده است و برخلاف صفحه کابینت دوبل نیست و به صورت تک لایه در ضخامت های 32-45 میلی متری تولید می گردد و از این جهت نسبت به صفحه MDF با مشکل جدا شدن دوبل لایه ها مواجه نخواهد شد این صفحات در برابر رطوبت دارای مقاومت و طول عمر بیشتری نیز هستند . یکی دیگر از مشخصات این محصول می توان به بدون درز بودن ، نا محدود بودن در ابعاد ، مقاوم بودن در برابر آتش ، قابلیت تعمیر، خاصیت آنتی باکتریال ، رطوبت و مواد شیمیایی ، ضد لک و بهداشتی بودن ، وزن سبک و … اشاره کرد و به نظر می آید که این محصول یک محصول ایده آل و کاملی باشد .
نوع دیگری از صفحات روی کابینت که اخیرا هم به بازار آمده است صفحه تمام اکرلیک از سنگ مصنوعی است و با توجه به این که از مواد مصنوعی تهیه شده است و دارای طرح ها و تنوع رنگی بسیار زیادی می باشد . از مزایای این صفحات یکپارچه بودن آن ها و عدم وجود درز در سطح آن ها را می توان نام برد . هم چنین این محصولات شکل پذیری بسیار زیادی نیز دارند و این مسئله باعث شده است که طراحان طرح های متنوعی را ارائه دهند .

صفحه کابینت آشپزخانه دارای چه مشخصاتی می باشند ؟

برای خرید کابینت به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

یکی از عواملی که بسیار تأثیر گذار در دکوراسیون آشپزخانه می باشد اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف توسط کابینت ها می باشد ، برای همین در خرید و نصب آن ها باید بسیار دقت شود و دارای اهمیت می باشد . در زیر اطلاعاتی راجع به نوع رنگ ، کاهش هزینه ، طرح و چگونگی استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را در هنگام خرید کابینت در اختیار شما قرار می دهیم :
اگر آشپزخانه ی شما فضای نورگیر کمی را دارد و یا اصلا نورگیر نیست ، بهتر است که از سقف های کاذب استفاده کنید و با نور یک لامپ کم مصرف بزرگ ، آشپزخانه خودتان را نورانی کنید . توجه داشته باشید که این نوع سقف های کاذب زیبایی بیشتری را نیز به آشپزخانه شما می دهند .
اگر منزل شما فضای کمی را دارد و برای قرار دادن میز غذا خوری جا ندارید ، می توانید بخشی از پیش خوان را به صورت میز درآورید تا هم آشپزخانه تان بزرگ تر دیده شود و هم یک میز غذا خوری در فضای کوچک آشپزخانه تان داشته باشید . می توانید جنس این میز ها را از شیشه یا چوب انتخاب کنید . که کاملا بستگی به خودتان دارد .
انتخاب رنگ برای کابینت ها بسیار مهم می باشد . سعی کنید که بیش از دو رنگ برای انتخاب کابینت های تان استفاده نکنید . استفاده از رنگ های مکمل کار شما را جذاب تر خواهد نمود . برای فضاهای کوچک و کم نورتان می توانید از رنگ های روشن و گرم و یا تلفیقی از رنگ های سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشد استفاده کنید . هرگز از رنگ های خیلی تند مثل قرمز، آبی کاربنی و … استفاده نکنید چون این رنگ ها بعد از مدت زمان کمی چشم انسان را خسته می کنند و دیگر آن لذتی را که روزهای اول داشتند را نخواهند داشت .
اگر سقف آشپزخانه تان کوتاه است سعی کنید از چوب هایی که خطوط عمودی دارند استفاده کنید هم چنین می توانید از دستگیره های بلندی که به صورت عمودی نیز نصب شده اند استفاده نمایید . اگر سقف آشپزخانه شما بلند است ، بهتر است از چوب هایی که خطوط آن ها افقی است استفاده نمایید . کابینت هایی که در آن ها از نوع MDF می باشد بیش از دو رنگ بهره نگیرید ، ولی کابینت هایی که در آن ها از نوع پروفیل یا قاب دار است ترکیب دو یا سه رنگ می تواند کار شما را جذاب تر کند البته برای آشپزخانه هایی که سقف شان کوتاه است می توانید HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کنید که راه های عمودی داشته باشند .
در کابینت هایی پروفیل از HPL کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا در صورت نفوذ آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به داخل شیار کرکره ها ، تمیز کردن آن ها خیلی سخت و گاهی غیر ممکن است . اگر بدنه کابینت های تان را از جنس لترون انتخاب کرده اید ، دقت داشته باشید که حتما بدنه زیر سینک خود را از نوع MDF انتخاب نمایید .

برای خرید کابینت به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم ؟

گردآوری: تحریریه کمددیواری




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟