دکوراسیون داخلی ، از ایده تا اجرا

    1557 بازدید
طراحی دکوراسیون: مبانی طراحی داخلی

برای داشتن دکوراسیون زیبا و مدرن روش های زیادی وجو دارد.از تعویض وسایل گرفته تا رنگ آمیزی دیوار ویا آویختن یک لوستر جدید.البته اصولی ترین کار میتواند ایده طراحی محل کار یا منزل به صورت سه بعدی قبل از اجرا باشد. در این حالت شما میتوانید تصویر دکوراسیون محل خود را قبل از اجرا ببینید .این امر به کاهش هزینه های اجرایی و همین طور زیباتر شدن دکوراسیون شما کمک زیادی می کند.در هر جای دنیا که باشید می توانید به کمک اینترنت طراحی محل خود را به ما سفارش دهید و با داشتن طرح اجرای آن بسیار برای شما راحت تر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی ، از ایده تا اجرا

آشپزخانه

آشپزخانه گران ترین اتاق در هر خانه است و هزینه ی ساخت دکوراسیون آشپزخانه از اتاق های دیگر در دکوراسیون منزل بیشتر است. این هزینه ها بر اساس جایی که زندگی می کنید، وسعت پروژه و مصالحی که استفاده می کنید طیف وسیعی را در بر می گیرد. بیشتر این هزینه ها می تواند مربوط به کابینت ها باشد. برای حداکثر استفاده از این هزینه های انجام شده، خرید کابینت جدید برای آشپزخانه تان را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید و با انتخاب کابینت مناسب در دراز مدت از آن بهره ببرید.

آشپزخانه

یک طراح آشپزخانه یا کابینت می تواند در این برنامه ریزی به شما کمک کند. کابینت آشپزخانه، زیبایی قلب دکوراسیون منزل است، پس در فرآیند طراحی و برنامه ریزی برای آشپزخانه ی خود تصمیم های عجولانه نگیرید.
یک راه برای کمک به مجسم کردن طرح طراح، نوارکشی ابعاد کابینت جدید بر روی کف و دیوارها است. با این فرض که شما دارای قدرت تصور خوبی هستید، این کار به شما این فرصت را می دهد که ابعاد را عینا ببینید و بفهمید که آیا همه چیز به خوبی در فضا قرار می گیرد یا نه.



ناهارخوری

سال‌های سال است كه ما دور یك میز جمع می‌شویم تا غذا بخوریم، نوشیدنی بنوشیم، و در كنار هم شاد باشیم. با رشد فرهنگ شهری چیدمان میز مورد توجه قرار گرفت و میز تبدیل به فضایی برای شادی بیشتری در كنار دیگران شد. در قرون وسطی در اروپا و زمان شاهان، ملكه‌ها، و شوالیه‌ها، محل قرارگیری افراد پیرامون میز بیانگر جایگاه اجتماعی آن‌ها بود و هم‌چنین افراد دیگر كه به مهمانی شام دعوت بودند با خود قاشق‌ها و چاقوهای خود را همراه می‌آوردند. چیزی به نام بشقاب و چنگال وجود نداشت، بنابراین مهمانان دور میز می‌نشستند، شادی می‌كردند، و میز را كثیف و بی‌نظم می‌كردند. میزبانان همیشه دستمال در اختیار مهمانان قرار می‌دادند تا مهمانان پیش از رفتن به خانه خود ریخت و پاش‌شان را تمیز كنند.

ناهارخوری

رعایت اصول چیدمان میز برای مهمانی ها می تواند شما را یک میزبان حرفه ای جلوه دهد ، همچنین شکل زیبای میز ، قرار گرفتن کارد و قاشق و چنگال در جای صحیح و استفاده از گل ها و عناصر تزئینی نه تنها در دید مهمان نسبت به شما تاثیر گذار است بلکه می تواند موجب شود که مهمان شما اشتها بیشتری برای غذا خوردن از خود نشان دهد و حداکثر سعی خود را برای رعایت آداب غذا خوردن به کار ببرد. هدف از چیدمان میز عبارت است از؛ به نمایش گذاشتن خلاقیت تان برای پذیرایی از مهمان ، راحت تر کردن غذا خوردن، زیبا و دلپسند کردن غذا برای او است.



نشیمن

اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های اصلی و مهم در یک خانه است. در پایان یک روز طولانی، معمولا اعضای خانواده در این مکان دور هم جمع می‌شوند تا کارهای خود را انجام بدهند، مطالعه کنند، تلویزیون ببینند، و یا بازی کنند. اگرچه معمولا نشیمن فضایی بزرگ و باز است، اما ایجاد اتاقی که تمامی کاناپه‌ها، صندلی‌های راحتی، میزهای پذیرایی، کنسول‌های بازی، و کتاب‌خانه‌ها را در خود جای دهد گاهی چالش‌برانگیز است. خوش‌بختانه، خرید وسایل مناسب، تفکر خلاقانه در مورد فضاهای نگهدارنده، و توجه دوباره به چیدمان باعث می‌شود تا اتاق نشیمن شما کاربردی، آرامش‌بخش، و خوشایند شود.

نشیمن

اگر فضای کافی در اختیار ندارید، سعی کنید از مبلمان چندمنظوره در اتاق نشیمن استفاده کنید. اضافه‌کردن وسایل دوکاره راهی مناسب برای حداکثر استفاده از فضا، به‌ویژه در خانواده‌های پرجمعیت، است. به‌جای خریدن یک کاناپه سنتی، یک مبلمان تخت‌خواب‌شو بخرید تا آمادگی پذیرایی از مهمانان شبانه هم داشته باشید. یک صندلی عثمانی با فضاهای نگهدارنده پنهان پیدا کنید که بتواند به‌عنوان نشیمن و جایی برای نگهداری از روکش‌ها و کوسن‌های اضافه عمل کند. در نهایت، نیمکت‌هایی که در خود سبدهای چوبی دارند به سازمان‌دهی وسایل کمک کرده و جاهای بیش‌تری برای نشستن فراهم می‌کنند.



اتاق کار

امروزه وجود یک فضای جدا که منحصرا برای انجام برخی از کارها در خانه در نظر گرفته شده است ، به شدت احساس می شود. امروزه به دلیل گسترش فن آوری و امکان انجام دادن برخی از کارها از راه دور و از طریق اینترنت و کامپیوتر فراهم شده است و بهتر است که این وسایل و تجهیزاتشان به دور از فضای اتاق خواب باشند تا انرژی های منفی آ ن ها موجب مختل شدن خواب افراد نشود ، در نتیجه ی همه این ها فضایی در خانه های امروزی به وجود آمده است که اتاق کار خانگی نام گرفته است. اتاق کار می تواند با فضای کتابخانه و اتاق مطالعه نیز یکی باشد.
در طراحی اتاق کار خانگی بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که به پویا تر شدن و خلاق تر شدن ذهن انسان کمک کند و همچنین این رنگ ها باید به عملکرد مغز انسان نیز سرعت ببخشند بنابر این برای اتاق های کار خانگی می توانید از رنگ های مکمل نارنجی و آبی استفاده کنید. این رنگ ها لزوما نباید در دیوار ها یا سقف مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی وجود چند عنصر رنگی نیز می تواند مفید واقع شود.

اتاق کار

سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی ها بدون شک یکی از مکان های مهم در منزل هستند. درست است که به نسبت دیگر قسمت های خانه زمانی که در آن می گذرانیم بسیار کمتر است. اما نباید در خصوص دکوراسیون داخلی آنها بی تفاوت باشیم و معمولا هر چند وقت یک بار با کهنه و مستهلک شدن تجهیزات و مصالح داخل سرویس بهداشتی نیاز به یک بازسازی و تغییر دکوراسیون جزئی دارند.

سرویس بهداشتی و حمام

بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی ها، کف پوش سرامیکی است. زیرا شستشو و رعایت بهداشت آن ها بسیار آسان است و از طرف دیگر طول عمر این کف پوش ها در محیط نمناک و مرطوب بسیار زیاد است. سعی کنید از کف پوش های شیار دار استفاده نمایید. زیرا مانع سرخوردن شما می شود. اگر کف سرویس بهداشتی تان شیب دار است، انتخاب سرامیک با سایز کوچک و متوسط بهترین انتخاب است.



استفاده از رنگ های کرم یا شیری در سرویس بهداشتی تاثیر بسیار زیادی در افزایش فضا و بزرگتر به نظر رسیدن آن دارد. همچنین استفاده از این رنگ ها موجب می شود تا آلودگی ها و کثیفی ها زودتر نمایان شود.



آینه یکی از مهمترین وسایل در سرویس بهداشتی است. شما می توانید آینه قدیمی سرویس بهداشتی را با یک آینه بزرگ تعویض نمایید. این کار می تواند فضا را بزرگتر و زیباتر نشان دهد.
بسته به سبک طراحی شما سطوح و رنگ‌های متنوعی وجود دارد. طلایی و برنجی حضور بیش‌تری پیدا کرده‌اند و دوباره به حمام‌ها، از وسایل لوله‌کشی گرفته تا دوش‌ها، روشنایی ها، و حتی کاشی‌ها، بازگشته‌اند. مردم بسیاری از کشورهای خاورمیانه به سطوح طلایی علاقه دارند در حالی که مردم کشورهای غربی رنگ‌های مات را ترجیح می‌دهند.
به همین دلیل در هر بازاری فقط تعداد محدودی انتخاب وجود دارد و صنعت وسایل حمام شروع به اضافه کردن رنگ‌های زیادی به بازار کرده است. اگرچه کروم و نیکل هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند، اما سطوح مسی و طلایی حضور گسترده‌تری در بازار پیدا کرده‌اند.



هم‌چنین استفاده از تکنولوژی‌های صرفه‌جویی در مصرف آب تبدیل به اولویت اصلی همه برندها شده است. اگرچه زیبایی و سبک بسیار مهم است اما اکثر تولیدکنندگان علاوه‌بر توجه به این موضوع به دنبال استفاده از شیوه‌هایی هستند که مصرف آب در آن به حداقل برسد.



گردآوری: تحریریه کمددیواری




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟