1| قدم اول این است که قبل از اینکه بخواهید به انتخاب نوع مبلمان اداری برای محیط مورد نظرتان بپردازید ابتدا نیازها و ظرفیت های دفتر کار و محیط اداری مورد نظرتان را مورد بررسی دقیق قرار دهید.
2| حتما به این توجه کنید که چه میازن فضا در اختیار دارید و بر اساس میزان فضای موجود دست به انتخاب بزنید.اگر فضای کوچکی داشته باشید و بخواهید مبلمان اداری خود را در سایز های بزرگ تهیه کنید قطعا برای باقی واسیل فضای لازم را در اختیاز نخواهید داشت و به مشکل بر می خورید.
3| نکته بعدی که لازم است به آن توجه کافی داشته باشید این است که حتما نوع مبلمانی که انتخاب می کنید از نظر رنگ و شکل ظاهری هارمونی مناسبی با نوع دکوراسیون محیط شما داشته باشد.
4| همیشه میز منشی و سایر میزهای کارمندی بایدتا انجایی که ممکن است به گونه ای چیدمان شوند تا ارباب رجوع به پشت میز دسترسی نداشته باشد.
5| حتما دقت نمایید جدا از مبحث راحتی و زیبایی مبلمان اداری که برای محیط خود انتخاب می کنید باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید که لوازمی که انتخاب می کنید بتواند حس رسمی و اداری را به ارباب رجوع القا نماید.
نکته :
باید سعی شود در معماری داخلی که قرار است برای محیط های اداری به کار رود علاوه بر اینکه فضایی رسمی و اداری را تداعی می کند به موازات ان فضایی دوستانه و صمیمی هم القا کند و در ان ارباب رجوع احساس آرامش خاطر و اطمینان را داشته باشد.در ضمن هر چقدر به آرام بودن محیط توجه کنیم در نهایت کارمندان ان اداره با حس بهترین مشغول به کار شده و قطعا راندمان کاری نیز بالاتر خواهد رفت.مثلا ایده هایی مانند به کار گیری فضای سبز برای بخش هایی از فضاهای اداری می تواند ایده ای خوب باشد و یا استفاده از متریال چوب می تواند حس گرمی و صمیمیت محیط را افزایش دهد.
گردآوری: تحریریه کمددیواری