خانه اپرای چین، رویای علمی-تخیلی علاقه مندان

    1641 بازدید
طراحی دکوراسیون: مبانی طراحی داخلی

شرکت MAD Architects در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ معدل ۲۵ آذر ۱۳۹۴ از خانه اپرای هاربین واقع در شهر Harbin کشور چین پرده برداری کرد. در سال ۲۰۱۰ شرکت معماری MAD برنده رقابت همگانی طراحی مرکز Harbin شد. در این رقابت شرکت کنندگان طرح خانه اپرا، مرکز فرهنگی و چشم انداز اطراف آن را در اطراف رودخانه Songhua طراحی نمودند.

خانه اپرای چین، رویای علمی-تخیلی علاقه مندان

خانه اپرا

خانه اپرا در واقع در مرکزیت این جزیره فرهنگی قرار دارد که مساحتی نزدیک به ۸۵۰٫۰۰۰ فوت مربع از مجموع ۴۴۴ جریب مساحت کل سایت را اشغال نموده است. این مجموعه دارای یک تئاتر بزرگ است که گنجایش ۱٫۶۰۰ نفر و یک تئاتر کوچکتر که گنجایش ۴۰۰ نفر را دارد.

خانه اپرا

ادغام انسان، هنر و طبیعت

این مرکز در پاسخی به آب و هوای بسیار سرد و روحیه خشن طبیعت شمالی چین طراحی شده. ساختمان در یک نگاه با توپوگرافی و طبیعت منطقه به هم می آمیزد و در نهایت ساختمان اپرای Harbin به عنوان یک فضای چشمگیر عمومی عمل مینماید که مظهر ادغام انسان، هنر و طبیعت است.

ادغام انسان، هنر و طبیعت

نمای بیرونی ساختمان اپرای Harbin

در قسمت بیرونی ساختمان اپرای Harbin معماری اشاره به چشم انداز موجی اطراف آن منطقه دارد. نمای منحنی ساخته شده از پانل های آلومینیوم شعر لبه و سطح را بیان مینمایند و در عین حال نمادی هستند از نرمی و شفافیت. مسیر دسترسی به این مجموعه فرهنگی پلی است که از روی رودخانه میگذرد، این پل در نهایت بازدید کنندگان را به پلازای بزرگی در مرکز این مجموعه هدایت مینماید.

نمای بیرونی ساختمان اپرای Harbin

فضای داخلی تئاتر

به محض ورود به فضای داخلی تئاتر بزرگ تر بازدید کنندگان دیوارهای شیشه ای شفاف و بزرگی را در لابی مشاهده می نمایند که به لحاظ بصری فضای عظیم داخلی را با پلازای بیرونی پیوند می دهد. تناوب بین سطوح صاف و چند وجهی در شیشه ها و فریمهای آنها اشاره به برف و یخ مواج از آب و هوای بسیار سرد منطقه دارد. بازدید کنندگان میتوانند قبل از نشستن بر روی صندلی خود از شعر نور و احساس محیط استفاده نمایند.

 فضای داخلی تئاتر

فضای تئاتر در چوب پیچیده شده است

در بین بازی نور و شیشه، فضای تئاتر در چوب پیچیده شده است که حس گرم دعوت کنندگی را به بازدید کننده انتقال می دهد. انتخاب صندلی های قرمز رنگ حس دعوت کنندگی را در این فضای زیبا افزایش داده و باعث ایجاد حس آرامش مورد نیاز برای اجرای موسیقی میباشد. در بخشی از این فضا نورگیر ظریفی وجود دارد که مخاطب را به بیرون از این فضا پیوند میدهد تا گذر زمان و تغییرات نور خورشید را حس کند.

فضای تئاتر در چوب پیچیده شده است

تئاتر کوچکتر با یک پنجره پانوراما

در تئاتر کوچکتر فضای داخلی اندکی متفاوت است. در این فضا قسمت پشت صحنه اجرا با یک پنجره پانوراما از فضای بیرون جدا میشود. این منظره یک پس زمینه طبیعی را برای اجرای نمایش محیا میکند، به طوری که حس اجرای نمایش در فضای باز را به بیننده القا مینماید.

 تئاتر کوچکتر با یک پنجره پانوراما

طراحی راه پله

طراحی راه پله

منبع: elledecor.com
تلخیص از: archreport.ir




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟