طراحي دکوراسيون با بامبو

    7101 بازدید
طراحی دکوراسیون: گیاهان خانگی

بابمو گياهی است که در اندازه و رنگ هاي مختلف در بازار و طبيعت موجود مي باشد و به واسطه شکل و جذابيتي که دارد در سبک های مختلف و ايده هاي متنوع قابل اجراست.شما از اين گياه و ساقه هايش مي توانيد در سبک های کلاسيک و روستيک تا سبک های مدرن و فضايی استقاده کنيد ، البته بايد جايگاهش را به درستی انتخاب نماييد تا به اصول دکوراسيون خدشه اي وارد نکند.

طراحي دکوراسيون با بامبو

گیاه بامبو از جمله گیاهان همیشه سبز کره زمین است و در بین تمامی گیاهان دیگر سریعترین رشد را دارا است بطوریکه طبق برخی از گزارشات دیده شده که این گیاه در طول ۲۴ ساعت تا ۲۵۰ سانتی متر رشد کرده است. جالب است بدانید گیاه بامبوی مقاومت کششی به انداز فولاد دارد و مقاومت فشاری آن از بتن، آجر و چوب بیشتر است. گیاه بامبو از نماد های مهم کشور چین بحساب می آید و در کنار گیاه ارکیده، گل داوودی و درخت آلو نماد نجابت و پاکیزکی است. بسیاری از اندیشمندان آنرا نماد هوش نیز می دانند. این گیاه در طراحی این پروژه نیز نقشی الهام بخش داشته است. از آنجایی که گیاه بامبو در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد، طراحی اتاق ها نیز متفاوت و متمایز از یکدیگر است.



نگهداری بامبو

چینیها معتقدند که بامبو گیاهی خوشیمن است و این روزها این تفکر شرقی به کشورهای غربی نیز سرایت کرده است. سختی این گیاه سمبل سلامت و تندرستی بیشتر میباشد. بامبو بیشتر شبیه یک مینیاتور است و در مقایسه با سایر گیاهان شکلی عجیبتر و متمایز تر دارد؛ به همین دلیل به آن لقب «دراکائنا» نیز دادهاند. این گیاه برای تزئین داخل منزل و محل کار، انتخاب واقعاً خوبی است و از آن میتوان به عنوان یک هدیه خوب هم استفاده کرد. چینیها از بامبو برای زیباتر کردن فضای خانه، همچنین در مراسم ازدواج و به هنگام سال نو استفاده میکنند. تعداد ساقه گیاه بامبو، معنای زیادی دارد و با همین تعداد است که خوشیمنی این گیاه برای یک خانه معنا پیدا میکند. برای خوشبختی و خوشاقبالی بیشتر نیز افزایش ثروت و طول عمر در یک خانواده، از سه شاخه بامبو به طول ۴-۶ اینچ استفاده میکنند.شما میتوانید بامبو را برای اهداف دیگری نیز خریداری و در خانه نگهداری کنید. در کنار مبلمان خانهتان، با استفاده از بامبوی خوشیمن، زیبایی بیشتری ایجاد میشود. بامبو چه خوشیمن باشد، چه نباشد، گیاهی بسیار زیبا و جذاب و مراقبت از آن بسیار ساده و آسان است. اگر سهچهارم از ظرف مخصوص آب را پر کنید، تا یک ماه نیاز به تصفیه و تعویض آب آن نیست. این گیاه با هر میزان نور میتواند خود را سازگار کند.

نگهداری بامبو

بامبو فقط یک گیاه زیبا نیست؛ بسیاری از مردم جهان معتقدند بامبوها از طرف خدا هدیههای آسمانی به خانه میآورند. این روزها این گیاه پرپیچ پا به بیشتر خانهها گذاشته است و مردم از آن به عنوان یک دکور طبیعی استفاده میکنند؛ اما کمتر راجع به آن میدانند. بامبو در نظر چینیها، نماد رفاقت و دوستی است و صلح و آرامش را به همراه میآورد؛ ولی تا زمانی که این گیاه شکوفه نداده، خوشیمن است و اگر روزی شکوفه دهد، با خود بدبختی میآورد؛ ولی این اتفاق به ندرت میافتد و حدود پنج سال طول میکشد تا بامبو شکوفه دهد. در سایر نقاط جهان، بامبو را نماد جوانی و طول عمر میدانند و معتقدند تا زمانی که بامبوهایشان سرحال است، آنها هم روحیه خوبی دارند و جوان و سرحال میمانند. میگویند که این گیاه را باید به تعداد فرد نگاهداری کرد. این گیاه در درمان فنگشویی بسیار کاربرد دارد. به بامبوی فنگشویی بیشتر از انواع بامبوهای دیگر بیتوجهی میشود؛ زیرا مردم اطلاعات خاصی راجع به فنگشویی و چگونگی استفاده از بامبو برای درمان ندارند.



عقاید چینیها در مورد خوشیمنی بامبو:

بامبو به خودی خود یک گیاه فوقالعاده است که میتواند صلح و آرامش و انرژی به خانهها بیاورد. این گیاه انعطافپذیری را نشان میدهد. داخل ساقه گیاه توخالی است و روح آن به راحتی داخل گیاه جریان دارد. اگر آنقدر خوشاقبال هستید که در باغچه خانهتان بامبو دارید، میتوانید آرامبخش بودن آن را از نزدیک حس کنید.
از نظر چینیها این گیاه خوششانسی میآورد؛ زیرا تمام پنج عنصر اصلی فنگشویی را دارد:
چوب: خود بامبو
خاک: زمینی که در آن رشد کرده است.
آب: آبی که با آن رشد کرده است
آتش: ظرفهای سفالی که بامبو را در آن میگذارند، در کورهها با آتش پخته میشوند.
فلز: بامبو را میتوان در ظرفهای فلزی نگاهداری کرد.
چینیها برای نشان دادن عنصر آتش یک روبان قرمز دور گیاه میبندند و برای نشان دادن عنصر فلز به قسمتی از آن یک سکه آویزان میکنند. به این ترتیب این گیاه تمام این پنج عنصر را در کنار هم دارد و میتواند خوششانسی بیاورد. بامبوهایی که در قسمت ساقه خود دو بند دارند، برای ایجاد صلح و دوستی میان زوجها استفاده میشوند و عشق و محبت با خود میآورند. بامبوهایی که سه بند دارند، باعث شادی، خوشبختی و طول عمر میشوند. برای افزایش ثروت از بامبوهایی که شش بند دارند استفاده میشود. بامبوهای بسیار بلند به منظور یافتن شغل جدید و خوب مورد توجه هستند.

عقاید چینیها در مورد خوشیمنی بامبو:

مراقبت از گیاه بامبو:

این گیاه باید در دمای ۱۸-۲۲ درجه نگهداری و هفتهای یک بار آب آن تعویض شود و حدود ۲۵ سانتیمتر بالاتر از انتهای پایین ساقه آن قرار گیرد. بد نیست گاهی اوقات مقداری کود ملایم، مانند کود بنفشه آفریقایی به آب آن اضافه شود.
وقتی که برگهای بامبو زرد میشوند، دو دلیل اصلی وجود دارد:
۱) نور مستقیم و بسیار زیاد
۲) استفاده از آب لولهکشی؛ چون حاوی نمک یا فلوراید است (بهتر است گاهی به آن آب فیلترشده بدهید). گیاه بامبو چندین گونه مختلف دارد. برخی گونهها در مناطق سرد و معتدل و برخی دیگر در گلخانهها رشد میکنند. این گیاه معمولاً به رنگهای سبز، سبز متمایل به سیاه، سبز متمایل به قهوهای، عنابی و زرد وجود دارد. غالباً در مالزی و تایلند کشت و پرورش میشود و از این نقاط به سایر کشورها انتقال مییابد.

مراقبت از گیاه بامبو:

خواص درمانی بامبو:

برگهای بامبو به کشیدگی ماهیچههای معده و بهبود فعالیت معده کمک میکند، بنابراین برای درمان سوءهاضمه و دیگر مشکلات گوارشی مفید است. برگهای بامبو همچنین خاصیت آنتیاسپاسمودیک دارد و میتوانند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند؛ از این رو برای درمان بیماران مبتلا به آسم مفید است و تنگی تنفس را تا حدودی برطرف میکند. این گیاه خاصیت میکروبکشی دارد و میتواند به کشتن کرمها و انگلهای روده نیز کمک کند. از بابمو همچنین برای درمان زخمها (از طریق تقویت سیستم گردش خون) استفاده میشود.

خواص درمانی بامبو:

بامبو ها مکمل مبلمان مدرن

بامبو ها می توانند مکمل مبلمان مدرن باشند ، این گیاه زیبایی و جلوه ی طبیعی را اضافه می کند و در عین حال ساده و مینیمالیستی به نظر می رسد. بامبو های آپارتمانی تزئینی عناصری من هزینه برای طراحی هر فضای مدرن هستند و شما به راحتی می توانید در گل فروشی ها آن را پیدا کنید. اگر شما قصد دارید که از این گیاه زیبا در فضای داخلی خانه ی خود استفاده کنید راهکارهای ساده و آسانی را به شما معرفی می کنیم:

بامبو ها مکمل مبلمان مدرن

















گردآوری: تحریریه کمددیواری




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟