دکوراسیون فروشگاهی

115 بازدید
دکوراسیون فروشگاهی

دکوراسیون فروشگاهی

قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی

اصول قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی

موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراح هاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد.

اصول قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی

مختصری فنون درطراحی داخلی فروشگاهها و قفسه بندی

فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه ShopFront بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد FocalPointدر داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود.
مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات- ميز فروش CashCounter -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد.

مختصری فنون درطراحی داخلی فروشگاهها و قفسه بندی

مشاوره: مهندس معنوی 09014441420


نورپردازي فروشگاه

نورپردازي يكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد.

 

نورپردازي فروشگاه

طراحی سقف و کف فروشگاه

استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد .
سقف نيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد.

طراحی سقف و کف فروشگاه

توجه به فضاي بسيار گران فروشگاه ها

استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد. (ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول).
در اتاقهاي پروطرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند.
راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده ازتصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد.

 

توجه به فضاي بسيار گران فروشگاه ها

رنگ در قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی

تحقیقات نشان می دهد که یک مشتری در یک شانزدهم ثانیه به یک محصول نگاهی می اندازد و از کنار قفسه های فروشگاه می گذرد، بنابراین اگر بتوانیم در تجهیز فروشگاه و قفسه های فروشگاهی و تمایز میان رنگ قفسه و محصول چیده شده در آن، رنگی را به کار ببریم که چشم گیر باشد، مشتری را وادار می کنیم که با دقت بیشتری به محصولات نگاه کند، زیرا در واقع چشم به طرف رنگ ها کشیده می شود.

درک عمیق تر از معنی رنگ ها به ما کمک می کند که در چیدمان قفسه های هایپرمارکت و تجهیز فروشگاه ترکیبی مناسب از آن ها را انتخاب کنیم. همچنین با توجه به عملکرد و مقیاس فضای مورد نظر فروشگاه، سوپرمارکت، هایپرمارکت و . . .، می توان رنگ پردازی مناسب را در طراحی فضاها لحاظ نمود.

رنگ در قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی

مشاوره: مهندس معنوی 09014441420



تماس مستقیم: 09014441420