دکوراسیون با رنگ‌های سال ۲۰۱۶

    1750 بازدید
طراحی دکوراسیون: رنگ

هر سال کمپانی پنتون رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند که مفهومش چیزی بیشتر از یک شگرد بازاریابی برای ایجاد هیجان و فروش بیشتر در دنیای مد، زیبایی و طراحی است. بر اساس این انتخاب رنگ سال ۲۰۱۵ عنابی (شرابی خاکی) و رنگ سال ۲۰۱۴ بنفش درخشان و عجیب گل ارکیده بود.

دکوراسیون با رنگ‌های سال ۲۰۱۶

2 رنگ برای 2016

امسال برای اولین بار در تاریخ ۱۶ ساله انتخاب رنگ سال توسط شرکت رنگ پانتون دو رنگ سال خواهیم داشت. هر دو رنگ پاستلی هستند، اما در نگاه اول یکی صورتی دخترانه و دیگری آبی پسرانه است!
در واقع انتخاب رنگ آبی ارغوانی( آرامش) و رنگ صورتی لطیف (رز صورتی) به عنوان رنگ سال نشان دهنده یک نوع ترکیب و تاری خطوط جنسیتی و در هم شکستن تعابیر متعارف دخترانه و پسرانه است.
شاید در نگاه اول این دو رنگ خاص کمی بچگانه به نظر برسد، اما پنتون می‌گوید که ابدا این نیست. کوارتز یک تُن قانع‌کننده و در عین حال ملایم دارد که یکی از بهترین انتخاب‌ها در دایره رنگ برای انتقال آرامش به حساب می‌آید و سِرنیتی یک آبی بی‌وزن و سیال است که مانند گستره‌ی آسمان بالای سر، حتی در انبوهی از آشفتگی‌ها، آرامش و روشنی را به ارمغان می‌آورد.
این جفت جذاب و دوست‌داشتنی، بر روی هر سطحی که قرارمی‌گیرند؛ چه سخت و چه صیقلی، آرامش و تمدد اعصاب را ایجاد می‌کنند و با رنگ‌هایی مثل سبز و بنفش، قهوه‌ای و تمام سایه‌های زرد و صورتی هم خوب کنار می‌آیند.

2 رنگ برای 2016

صورتی و آبی ملایم حسی از سرخوشی کودکانه و راحتی را با خود دارند و بیشتر می توان در دکوراسیون به سبک کلبه ای یا روستایی آنها ر ا پیدا کرد. سبک کلبه ای فروتن، بی تکلف و پر از مهربانی است – ویژگی هایی که زمانی به داشتن آن ها افتخار می کردیم. پارچه ها سخاوتمند اند، مبلمان ما را دعوت به لم دادن می کنند. در این خانه ما خودمان هستیم، آزاد و رها از همه ی قید و بندهای دکوراسیون در دنیای امروزی.



باید توجه کنید که داستان رنگ‌های سال، تنها مختص مد و فشن نیست و می‌توان آنها را در تمامی داستان‌های مربوط به چیدمان، دکوراسیون داخلی، محصولات زیبایی و حتی ظرف و ظروف هم به خوبی به کار برد و البته از منظر کسب و کار هم وجود دو رنگ فرصت بیشتری برای ایجاد ترکیبات متنوع ایجاد می‌کند.
این انتخاب جذاب همچنین نشان دهنده‌ی روند دلپذیر رنگ‌های پاستلی است که در فصل‌ اخیر دیده شده است. به نظر می‌رسد و با وجود آنکه رنگ‌های ملایم ویژگی‌های درخشان رنگ‌های جسور را ندارند، به راحتی توانسته‌اند در بسیاری از مجموعه‌های فصل بهار ظاهر شوند.
انتخاب‌های پنتون تداعی‌کننده‌ی صلح و آرامش در میان تمامی بحران‌هایی است که این روزها در جهان شاهدش هستیم و مهربانی و صلح درست همان چیزی است که امروز بسیاری از مردم به دنبال آن هستند. پنتون در اعلامیه خود رنگ‌های سال را با عنوان ”رنگ‌هایی دارای احساس ثبات، امنیت و آرامش” توصیف کرده و می‌گوید که آنها سفیر ایجاد تعادل در جهان پر هرج و مرج امروز هستند.



گردآوری: تحریریه کمددیواری
تگ ها: رنگ سال 2016-رنگ دکوراسیون 2016




مشاوره و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی : ##


دیجیتال مارکتینگ

نظرات

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟