پارتیشن اداری

3340 بازدید
پارتیشن اداری

پارتیشن اداری با بهترین شرایط و ارزان ترین قیمت

طراحی و اجرای پارتیشن تک و دوجداره.

پارتیشن اداری تک جداره

سیستم جدا کننده های کاذب که امروزه با نام پارتیشن شناخته می شوند نوعی تجهیزات تقسیم بندی فضاهای داخلی بوده که با هدف منظم کردن محیط و با پیش بینی قابلیت جابجایی طراحی و ساخته می شوند.

این نوع پارتیشن با قیمت حداقلی، این امکان را برای همه فراهم آورده که از مزیت های پارتیشن اداری بهره مند گردند

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن دوجداره با ضخامت 13 سانتی متر با استفاده از ام دی اف 16 میلیمتری درجه یک به همراه نوار pvc لبه های MDF که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین لب پر شدنه MDF می شود,اتصالات و یرآق استفاده شده از نوع با کیفیت و بادوام بوده و دارای یک سال گارانتی تعویض میباشند.

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن اداری تمام شیشه

در سال های گذشته پارتیشن ها  اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن فضایی برای قراردادن اشیا تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند، به شمار می رفت. این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای  طراحی می شدند. اما گاهی نیاز است برای حفظ زیبایی و استفاده از نور پارتیشن بصورتی تمام شیشه طراحی و اجرا گردد.

پارتیشن اداری تمام شیشه

پارتیشن ترکیبی کوتاه

پارتیشن اداری ترکیبی که در ساخت آن از ام دی اف و آلومینیوم و شیشه استفاده می گردد نوعی از جدا کننده های سبک هستند که قابلیت پیاده سازی و حمل و نقل و تغییرات بسیار بالایی دارند.

پارتیشن ترکیبی کوتاه

پارتیشن ترکیبی چوب (mdf) و شیشه

مدل پارتیشن اداری بر اساس نیازها و کاربرد آن در ادارات و شرکت ها طراحی می شود و به طور حتم علاوه بر کاربردی بودن پارتیشن اداری به زیبایی های آن نیز در طرحی دکوراسیون داخلی اداری توجه ویژه ای می شود

پارتیشن ترکیبی چوب (mdf) و شیشه

پارتیشن جداکننده اداری کوتاه

قابلیت حائظ اهمیت در پارتیشن اداری دیده نشدن جایه پیچ و میخ رویه کار میباشد علاوه بر این با استفاده از اتصالات توکار الیت قابلیت جابجایی آسان و سریع را در این نوع پارتیشن اداری برآوره کرده است که همین امر باعث برتر بودن این محصول نسبت به نمونه های مشابه دیگر می باشد.

پارتیشن جداکننده اداری کوتاه

ترکیب پارتیشن و مبلمان اداری

مهم ترین عملکرد دیوارها، جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد که در نوع خودش بسیار ساده و با کاربردی از پیش تعیین شده است، در محیط های اداری و دیگر فضاها می‌تواند نقش مهمي را در دكوراسيون ايفا كند. با تقسیم فضا از طریق دیوارها و دیوارکشی بین مقاطع مختلف کاری، مي‌توانيد فضایی با چند کاربري طراحی كنيد.

ترکیب پارتیشن و مبلمان اداری

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از انواع موقتی در فضاهای اداری است، پارتیشن اداری به دو نوع تجداره و دوجداره تقسیم می شود.برای ساخت آنها به زمان و هزینه زیادی نیازنیست.

در طراحی پارتیشن اداری به فرم نیز بسیار توجه می‌شود، به عنوان مثال می‌توانید از گره چینی، منبت‌کاری و دیگر هنرهای تزئینی برای قسمت‌هایی از پارتیشن استفاده كنید. قسمت هایی از محیط اداری که فعالیت خاصی انجام میشود توسط پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای که می‌تواند از نوع سندبلاست باشد و روی زمین پیچ شود، از یکدیگر جدا می‌شوند.

یکی از نکات مهم در طراحی فضای محیط کار، فراهم آوردن شرایطی است تا کارمندان از تنش ها و مزاحمت های ناشی از رفت و آمدها در محیط کار ایزوله باشند، که این امر با استفاده از پارتیشن بندی در محیط کار میسر میشود. ابعاد و ارتفاع از قابل توجه ترين نكات در انتخاب مناسب پارتيشن می باشد، كه با توجه به فضاي در اختيار، كارشناسان زبده شركت شما را در انتخاب و نصب پارتیشن اداری راهنمايي خواهند كرد.

 

پارتیشن اداری

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن در معنای مرسوم به معنای پارتیشن اداری ، پارتیشن دوجداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن شیشه ای ، پارتیشن آلومینیومی ،  پارتیشن ترکیبی و .... استفاده میشود. در همه این موارد هدف از پارتیشن بندی چه بصورت پارتیشن کوتاه و یا پارتیشن بلند و چه پارتیشن ارزان و یا انواع گران آن ، برای جدا سازی 2 و یا چند فضا میباشد. 

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن شیشه ایی فریم لس

پارتیشن بندی با پروفیل الومینیوم فریم لس با رنگ پودری الکترواستاتیک مشکی مات وبهمراه شیشه های دوجداره شده (عایق صوتی وحرارتی) 

 

پارتیشن شیشه ایی فریم لس

پارتیشن دوجداره

پارتيشن دوجداره براي جلوگيري از مزاحمت هاي شنيداري و ديداري استفاده میشود. به منظور ایستایی، زیبایی و عایق صوتی و آکوستیک بودن این نوع پارتیشن، عمدتا در پارتیشن دوجداره استفاده از شيشه هاي دوجداره مات به جاي پنل يو پي وي سي توصيه مي شود.

ام دی اف مورد استفاده در پارتیشن دو جداره از نوع ۱۶ میلیمتری بوده و تمام لبه های MDF با نوار  PVC  عایق شده است. ضخامت پارتیشن دو جداره حدودا ۱۲ سانتی متر می باشد. پارتیشن دوجداره به صورت کوتاه، نیمه بلند، بلند و همچنین تا ارتفاع سقف قابل پیاده سازی میباشد.

ارتفاع پارتیشن ها به عواملی مانند جریان گردشی هوا و عایق شدن از لحاظ صدا بستگی دارد. در پارتیشن دوجداره از جداره های شیشه نیز به صورت دوجداره استفاده می گردد که ارتفاع استفاده از شیشه ها متناسب با سلیقه مشتری و نور موجود در محل قابل تغییر می باشد.

در پارتیشن دوجداره میتوان از پرده کرکره بین جداره ها استفاده کرد. شیشه هایی که در دو طرف پرده کرکره نصب می شوند باعث جلوگیری از نفوذ گرد و غبار بر روی پرده کرکره ها می شوند. در پارتیشن دو جداره می توان از پرده کرکره با مکانیزم سایه روشن (ولومی) استفاده نمود، به طوری که امکان عبور نور در مواقع دلخواه را فراهم نموده و به آن زیبایی میبخشد.

پارتیشن دوجداره

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره از فریم و جداره های ام دی اف و شیشه تشکیل شده است که ابعاد جداره ها می تواند با توجه به سلیقه مشتریان به صورت ارتفاع کوتاه، نیمه بلند، بلند و تا ارتفاع سقف متغیر باشد.ام دی اف مورد استفاده در این نوع از پارتیشن ها به صورت ۱۶ میلیمتری می باشد. این نوع پارتیشن های تک جداره در هر ارتفاعی قابل پیاده سازی است ولی بهتر است

ساخت فریم درب ها در این نوع پارتیشن به گونه ای است که تجهیزات قفل و یراق آلات را بتوان بر روی درب اجرا نمود. در این پارتیشن از شیشه هایی با ضخامت ۶ میلیمتری و به صورت ساده، تمام سندبلاست و یا سندبلاست راه مات استفاده میشود. همچنین امکان حک کردن لوگوی مشتریان به صورت سندبلاست در این نوع پارتیشن ها وجود دارد. از مزایای پارتیشن تک جداره  ارزان و سبک بودن و خاصیت جابجایی راحت آن و از معایب آن عایق نبودن نسبت به صدا و حرارت می باشد.

 

پارتیشن تک جداره

کاربرد پارتیشن دوجداره

از پارتیشن دوجداره عموما برای زیبایی بیشتر، دکوراتیو بودن، ایستایی و همچنین خاصیت آکوستیک بهتر آن نسبت به پارتیشن اداری معمولی استفاده می شود.

کاربرد پارتیشن دوجداره

کاربرد پارتیشن اداری

از پارتیشن اداری عموما برای تفکیک موقت یا دائمی فضاهای اداری استفاده می شود. پارتیشن اداری یکی از مهمترین آیتم های دکوراسیون محیط کار شماست.یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن‌ها از طریق طراحان به‌کار می‌رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به‌گونه‌ای که پارتیشن امروزی از اجزای مجزایی همچون باکس‌ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه‌ای تشکیل شده است که به‌ شكل‌های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی یا چوبی مونتاژ می شوند و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می‌دهند.

نوع دیگر پارتیشن كه می‌توان از آن نام برد، جدا کننده‌هایی هستند که به‌ صورت صفحات و دیوارک‌هایی نه از زمین بلکه از سقف آویخته شده و بدون اشغال فضایی از كف، دو قسمت را به‌صورت بصری و مجازی از یكدیگر جدا می‌كنند. این نوع تقسیم فضا در محیط‌های كاری استفاده بیشتری دارد.

پارتیشن ها می‌توانند در حالت‌هایی به‌صورت یکسره عمل كنند و دو دیوار روبه‌روی هم را به یکدیگر متصل كنند. در این حالت، یک فضا به طور كامل به‌وسیله این تقسیم‌كننده جدا می‌شود و حالت مستقلی به خود می‌گیرد. بدیهی است كه وجود بازشویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

پارتیشن ها به‌دلیل داشتن طبقات و فرم توخالی ، عبور دهنده نور هستند، اما با تعبیه نورهای نقطه‌ای نیز می‌توانند به عنوان یك عنصر دكوراتیو در فضا عمل كنند. این نورپردازی را می‌توانید در طبقات یا قسمت بالا و تاج پارتیشن جانمایی كنید. در قسمت‌هایی از فضا همانند جان‌پناه پله‌ها، پارتیشن‌ها می‌توانند هم نقش جان‌پناه را ایفا كنند و هم فضا را از حالت بسته بودن درآورند. این تقسیم‌بندی‌ها در اتاق کودک نیز به‌ دلیل فراهم آوردن فضایی جهت قرار دادن وسایل بازی کودک می‌تواند بسیار كارآمد بوده و فضایی دوست‌داشتنی برای کودک خردسال شما به وجود آورد. توجه به ایمنی در اجرای پارتیشن اتاق کودک بسیار مهم است.

 در طراحی پارتیشن به‌ غیر از چوب، می‌توانید از تلفیق چوب یا ام دی اف و فلزاتی نظیر آلومینیوم یا تلفیق شیشه و چوب بهره گیرید. تنوع در مواد این امکان را به طراح می‌دهد تا طرح‌های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد.

 کاربرد پارتیشن اداری

پارتیشن | پارتیشن تک جداره | پارتیشن دوجداره | پارتیشن اداری

طراحی و تولید انواع پارتیشن ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دوجداره و پیاده سازی پارتیشن اداری آغاز به کار نموده است و با استفاده از جدید ترین ابزار ، قطعات ، ماشین آلات و همکاری با کادری ماهر، پیشتاز در خصوص ارائه خدمات و امکانات نوین به مشتریان 

پارتیشن | پارتیشن تک جداره | پارتیشن دوجداره | پارتیشن اداری

مزایای پارتیشن

  • قابلیت همسان نمودن با المان های محیط
  • نصب و جدا کردن آن بسادگی صورت می گیرد
  • زیبایی و فرم دهی به فضا ها با صرف کمترین زمان و نیروی کار

مزایای پارتیشن

معنای پارتیشن

پارتیشن یک لغت لاتین میباشد که در فارسی به معنای جدا کننده است. درعلم معماری دیوار یا هر عنصری که باعث جدا شدن یک بخش از فضا با دیگر بخش های موجود شود را پارتیشن گویند. پارتیشن از ابتدا وجود نداشته است و بعدها به دلیل نیاز به آن سبب شده است که برای جداسازی فضا ها و محیط ها از آن استفاده کنند، همچنین برای تفکیک کردن ، جداسازی ، تقسیم بندی به صورت عملی مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن بندی انواع مختلفی نظیر , پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دوجداره ، پارتیشن شیشه ای و پارتیشن اداری دارد که از شاخص ترین انواع پارتیشن میباشند.
لازم به ذکر است گروه صنعتی پارت پارتیشن با ارائه مشاوره رایگان و حضور در محل پروژه از ابتدا تا انتهای کار در صدد جلب رضایت مشتری است و تمام توان خود را برای ایجاد فضایی با دکوراسیون عالی و چشم نواز به کار می گیرد. برای انتخاب نوع پارتیشن بندی حتما با متخصصین پارت پارتیشن مشورت داشته تا بهترین انتخاب برای پارتیشن بندی در محیط کار رخ دهد.

معنای پارتیشن

اجرای پروژه های ساخت و نصب پارتیشن

پارت پارتیشن با دارا بودن کارگاه تولیدی پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره، مستقل از هرگونه همکاری با واسطه ها، حضور و تبلیغات مداوم ، توانسته است همکاری های بسیاری را با سازمان های بزرگ  داشته باشد.

 

اجرای پروژه های ساخت و نصب پارتیشن

پارتیشن بندی محیط‌های اداری

جهت پارتیشن بندی یک محیط اداری نیازمند رعایت قوانین خاصی خواهید بود. تا علاوه بر تقسیم بندی مناسب فضای مورد نظر، کارکنان به بهترین نحو ممکن بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

زیرا پارتیشن بندی یک محیط اداری باید حداکثر رضایت‌مندی کارکنان را در پی داشته باشد و محیطی امن را برای افزایش بهره‌وری بیشتر کارکنان فراهم کند، از این رو جهت پارتیشن بندی محیط‌های اداری از پارتیشن بندی‌های مناسب استفاده می‌شود.

هم‌چنین در تقسیم بندی یک فضای گسترده اداری می‌توان از پارتیشن های دو تکه که به صورت ترکیبی از چوب و شیشه هستند نیز بهره گرفت.

از سوی دیگر جهت استفاده از پارتیشن های اداری می‌توان از پارتیشن های با اندازه ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری استفاده کرد، تا کارکنان در هنگام نیاز قادر به تبادل فایل‌ها با یکدیگر باشند.

استفاده  از پارتیشن های دو جداره برای تقسیم بندی فضاهای اداری نیز بسیار رایج است، تا در فصل‌های سرما و گرما انرژی کمتری هدر برود.

در استفاده از پارتیشن های دو جداره می‌توان از یک پرده کرکره‌ای در بین آن‌ها استفاده کرد. تا در مواقع لزوم بتوان پرده را کنار زده و برای افرادی که دو طرف پارتیشن قرار گرفته‌اند دید مناسب فراهم کرد.

پارتیشن بندی محیط‌های اداری

کاربرد پارتیشن بندی دو جداره در منازل

علاوه بر این‌که پارتیشن بندی‌های دو جداره در محیط‌های اداری قابل استفاده هستند، می‌توان از این جدا کننده‌ها جهت تقسیم بندی فضاهای مختلف منازل نیز استفاده کرد. به عنوان مثال به کمک پارتیشن بندی دو جداره می‌توان اتاق کودکان را به دو بخش مجزا جهت استراحت و بازی کردن تقسیم کرد.

هم‌چنین می‌توان از این جدا کننده‌ها برای بخش بندی یک اتاق بزرگ به چندین اتاق خواب بهره گرفت، به گونه‌ای که یکی از اتاق‌های به دست آمده تحت عنوان اتاق میهمان قابل استفاده باشد.

کاربرد پارتیشن بندی دو جداره در منازل

پارتیشن بندی با کمک پارتیشن های آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی که بیشتر جهت تقسیم بندی فضاهای صنعتی مانند کارخانه‌ها قابل استفاده هستند، در منازل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما به دلیل این‌که این نمونه از جدا کننده‌ها از قیمت بیشتری نسبت به سایر پارتیشن ها برخوردار هستند، جداکننده‌های چوبی و MDF جایگزین جدا کننده‌های آلومینیومی شده است؛ زیرا این پارتیشن ها علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب، از تنوع مدل و رنگ بسیار خوبی  نیز جهت استفاده برخوردار هستند.

پارتیشن بندی با کمک پارتیشن های آلومینیومی

انواع پارتیشن های دو جداره

پارتیشن های دو جداره که امروزه جهت تقسیم بندی فضاهای مختلف منازل و مکان‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دو قسمت اسکلت اولیه ، پانل و قاب‌های شیشه‌ای تشکیل شده است. در حقیقت پانل‌ها و قاب‌های شیشه‌ای با یک طراحی مناسب بر روی اسکلت فلزی قرار می‌گیرند.

این جدا کننده‌های دو جداره بنا بر نوع تدابیر شرکت‌های سازنده از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند؛ بنابراین انواع پارتیشن های دو جداره را می‌توان در سه دسته تک، فیگارو و شانل تقسیم بندی کرد.

توجه داشته باشید که یک نوع از این تقسیم کننده‌ها از جنس شیشه‌ای با فریم‌های از جنس آلومینیوم طراحی و ساخته می‌شوند و بیشتر در محیط‌های اداری جهت بخش‌بندی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پارتیشن های دو جداره

پارتیشن بندی دکوراتیو

با وجود این‌که انواع جداکننده های های گوناگون گچی، MDF، چوبی و… به صورت آماده طراحی شده و قابل استفاده هستند. در منازل بیشتر از پارتیشن های دکوراتیو جهت تقسیم بندی یک فضا استفاده می‌شود.

در حقیقت این جدا کننده‌ها از طراحی ظاهری زیبایی مانند طراحی منظره برخوردار هستند و جلوه‌ی خاصی را به فضای مورد نظر هدیه می‌کنند. از این رو می‌توان از پارتیشن های دکوراتیو در فضاهایی مانند سالن پذیرایی و یا اتاق خواب جهت زیباتر شدن دکوراسیون استفاده کرد.

پارتیشن بندی با وجود استفاده از جداکننده‌های پیش ساخته و آماده بسیار ساده خواهد بود؛ اما توجه داشته باشید که اگر پارتیشن بندی به درستی صورت نپذیرد فضای تقسیم شده از کارایی لازم برخوردار نخواهد بود و فضاهای کوچک غیر قابل استفاده به وجود خواهد آمد، از این رو سعی کنید تا حد امکان از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

پارتیشن بندی دکوراتیو

مهم‌ترین کاربردهای پارتیشن بندی

با وجود این‌که امروزه بیشتر بناهای اداری و ساختمانی از طراحی‌های یک دست بهره می‌گیرند، پارتیشن ها جهت تقسیم بندی این فضاها طراحی شده‌اند. تا در ادارات حریم خصوصی بین کارکنان با یکدیگر و با مشتری­ها به خوبی رعایت شود و کارکنان از احساس امنیت خاطر بیشتری در ساعات کاری برخوردار باشند.

از سوی دیگر با کمک این جداکننده‌ها دیگر نیازی به استفاده از دیوارهای پیش ساخته و صرف هزینه و زمان جهت تقسیم بندی یک فضا نخواهد بود. هم­چنین در صورتی که به پارتیشن ها نیازی نداشته باشید در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن‌ها راجمع آوری کنید و در مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

پارتیشن های گوناگون مانند پارتیشن های دو جداره که در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه بر این‌که سبب رعایت حریم شخصی کارکنان می‌شوند، فضا را نیز زیباتر می‌کند. به گونه‌ای که در نگاه اول محیط اداری به عنوان  محیطی منظم و زیبا در نظر مشتری قلمداد می‌شود.

مهم‌ترین کاربردهای پارتیشن بندی

ویژگی‌های پارتیشن ها

جهت استفاده از پارتیشن بندی باید از ویژگی‌های پارتیشن ها اطلاعات کافی داشته باشید. از این رو برخی از جذابیت‌های این جدا کننده­ها جهت آشنایی بیشتر در ادامه بیشتر بیان شده است.

  • جدا کننده‌ها از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند و فضای مورد نظر را برای مخاطبان زیباتر جلوه‌گر می‌سازند.
  • جدا کننده‌ها از قیمت بسیار مناسبی جهت استفاده برخوردار هستند.
  • جدا کننده‌ها فضای مورد نظر را بزرگ‌تر و دل بازتر نشان می‌دهند.
  • استفاده از جدا کننده‌ها در محیط‌های اداری مکان‌های مختلف را به خوبی از یکدیگر تفکیک می‌کند و حفاظت از حریم شخصی کارکنان را به خوبی برآورده می‌سازد.
  • جدا کننده‌ها در مواقع نیاز به راحتی قابل جمع آوری و جابه‌جایی هستند.
  • استفاده از این تقسیم بندی سبب افزایش بازده کارکنان به دلیل حفظ حریم شخصی آن‌ها با کارکنان دیگر و مشتری‌ها می‌شود.

ویژگی‌های پارتیشن ها

نکات کاربردی جهت پارتیشن بندی

در انتخاب پارتیشن های اداری باید به نوع فضای مورد نظر توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال در فضاهایی که از نور کافی برخوردار نیستند، استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

هم‌چنین در محیط‌هایی مانند بانک که نیاز به امنیت کافی و برقراری ارتباط با مشتری وجود دارد. از پارتیشن های دو جداره که از ترکیب چوب و شیشه طراحی شده‌اند استفاده می‌شود.

از سوی دیگر استفاده از جدا کننده‌ها در مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود. به گونه‌ای که ممکن است، در  برخی از ادارات از پارتیشن های تیره‌تر که تا سقف هستند جهت تقسیم بندی فضا استفاده شود. در صورتی که محیط‌هایی مانند کافی نت‌ها از پارتیشن های کوتاه‌تر استفاده می‌کنند.

انتخاب رنگ بندی پارتیشن ها نیز حائز اهمیت است. از این رو در فضاهای درمانی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها از پارتیشن های سفید رنگ استفاده می‌شود، تا علاوه بر ایجاد احساس آرامش بیشتر، در هنگام کثیف شدن به راحتی قابل تمیز کردن باشد.

نکات کاربردی جهت پارتیشن بندی

پارتیشن اداری طرح فضا گویا

طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری با طرح شرکت فضای گویا

 

پارتیشن اداری طرح فضا گویا

مزایا و معایب پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن تک جداره را می توان با ارتفاع های متفاوت نصب کرد. این نوع محصول دارای قیمتی ارزان و وزنی سبک می باشد. همچنین به راحتی قابل جا به جایی است. قطر این نوع پارتیشن کم است و به همین دلیل عایق خوبی در مقابل سرما، گرما و سر و صدا نیست.

پارتیشن دو جداره؛ این نوع محصول هم با ارتفاع‌های مختلفی قابل نصب است. قطر نوع دو جداره نسبت به تک جداره بیشتر است و در برابر رطوبت مقاوم است. پارتیشن دو جداره عایق صدا و عایق حرارتی است. در صورتی که در این نوعپارتیشن، از شیشه دو جداره استفاده شود، می‌توان در بین دو جداره آن، از پرده استفاده کرد. به علاوه معمولا نوع و رنگ شیشه‌های مورد استفاده با توجه به نیاز مشتری برای عبور نور انتخاب می‌شود. این نوع پارتیشن دوجداره مانند سایر انواع رایج آن، قابلیت جا به جایی دارد.

مزایا و معایب پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن چوبی

در این نوع محصول، می توان از انواع چوب مانند MDF، راش و غیره استفاده کرد. نوع MDF آن نسبت به چوب، ارزان تر بوده و در برابر ساییده شدن، پوسیده شدن و قارچ ها مقاوم است. نوع MDF همچنین در مقابل سرو صدا مانند عایق عمل می کند و مقاومت بالایی دارد. در صورتی که بخواهید پارتیشن شما زیبایی بصری خاصی داشته باشد، می توانید از چوب راش در آن استفاده کنید. نوع PVC این محصول، دارای قیمت عالی و وزن بسیار سبک می باشد. تمیز کردن آن بسیار ساده است و با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود. پارتیشن نوع PVC دارای رنگ بندی مختلفی بوده و عایق صوتی می باشد. از جنس های مختلف پارتیشن می‌توان، به طور ترکیبی نیز استفاده کرد. پارتیشن هایی که فضای درونی آن ها خالی است، یا مشبک و توری هستند، این قابلیت را دارند که نور را از خود عبور دهند. در صورتی که پارتیشن این قابلیت را نداشته باشد، می توان با نور پردازی جلوه ای زیبا و خاص در آن ایجاد کرد. در فضاهایی که متراژ بالایی ندارند، باید پارتیشن بندی به گونه ای باشد، که فضای مورد نظر را از آن چه که هست کوچکتر نشان ندهد. در طراحی این محصول می توان از هنرهایی مثل منبت کاری، گره چینی، نور پردازی و دیگر تزیینات استفاده کرد. از مزیت های نوع  متحرک پارتیشن، این است که قابلیت جابه جایی دارد. در نتیجه در صورت نیاز، جا به جا شده و در فضای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که اگر خواستار نصبپارتیشن در اداره ها باشیم، می‌توان از هر دو نوع دو جداره و تک جداره با توجه به نیاز و فضای مورد نظر استفاده کرد. از مزایای نصب پارتیشن در محیط کاری، می توان خصوصی تر شدن محل کار، چشم نواز شدن و کم کردن عواملی که باعث حواس پرتی کارمندان می شوند را نام برد. به عبارت دیگر، در صورتی که بخواهید عواملی مانند سر و صدا ، عبور هوا و غیره را در محیط کاری کنترل کنید، استفاده از پارتیشن دوجداره با ارتفاعی برابر از سقف تا زمین توصیه می‌شود. در صورتی که فقط بخواهید بخش‌های کارکنان، از افراد مراجعه کننده به سازمان یا محل کار را جدا کنید، استفاده از نوع تک جداره با ارتفاع دلخواه توصیه می شود. در منازل مسکونی می توان برای جدا سازی اتاق نشیمن از اتاق پذیرایی، پوشاندن قسمت‌های ناموزون، ساختن انباری و سایر موارد مشابه از پارتیشن استفاده کرد. همچنین می‌توان با توجه به رنگ وسایل منزل، یک دکوراسیون زیبا با جلوه ای ویژه ایجاد کرد

پارتیشن چوبی

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشنی که دارای جنس شیشه ای باشد، پارتیشن شیشه ای ، به راحتی با دستمال نم دار تمییز می‌شود. قابلیت عبور نور و روشنایی را دارد. همچنین می توان از انواع شیشه مثل سکوریت، مات و غیره با توجه به نیاز، استفاده کرد. همانطور که پیشتر بیان شد، در صورتی که پارتیشن دو جداره باشد، مانند عایق صوتی عمل می کند، به علاوه نصب آن آسان است و با سرعت بالایی صورت می گیرد.

پارتیشن شیشه‌ای

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن ها یکی از کاربردی ترین موارد و سازه ها در دکوراسیون داخلی برای جداسازی و فضاسازی کاذب محیط های مختلف داخلی و خارجی محسوب می شوند. کاربرد این محصول محدود به فضای خاصی نیست و از فضاهای بزرگ تا کوچک، دارای دکوراسیون مدرن و سنتی، مسکونی، صنعتی و اداری و هر مورد مشابه دیگری را دربر می گیرد. هدف اصلی و ابتدایی به کارگیری پارتیشن ها، جداسازی و تقسیم بندی فضای موجود است که از این طریق موقعیت هایی مجزا پدید می آورد، اما امروزه نقش دکوراتیو و تزیینی آن نیز رو به افزایش است.

یکی از مواردی که امروزه بیش از پیش در در دکوراسیون داخلی رواج پیدا کرده است، استفاده از پارتیشن برای فضاهای مختلف است. تمایل به تنوع و تغییرات محسوس در فضاسازی، نیاز به تغییرات مجزاسازی متداوم در محیط های اداری و مسکونی، عدم امکان صرف هزینه برای تغییرات در معماری داخلی فضا، همه و همه موجب افزایش محبوبیت و کاربرد پارتیشن‌ها در دکوراسیون داخلی شده است. استفاده از پارتیشن بندی برای جداسازی و تفکیک فضا، به مراتب هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر معماری داخلی دارد و نیازمند کمترین تغییر در دکوراسیون داخلی خواهد بود.

پارتیشن ها دامنه گسترده ای از متریال مورد استفاده را در بر می گیرند که هر یک ویژگی، نما، طرح و فرم منحصر به فردی دارند. از پرکاربردترین متریال و موادی که برای ساخت آن ها به کار می روند میتوان به کنف، شیشه ای با فریم استیل، چوب، پی وی سی، ام دی اف، پارچه های خاص و ... اشاره کرد. از بین موارد بالا پارتیشن های شیشه ای مات و براق، ام دی اف و پی وی سی دارای بیشترین محبوبیت هستند.

پارتیشن ها امروزه ویژگی های متنوعی مانند شیشه ای تک یا دو جداره، قابل شستشو بودن، ضد حریق، ضد آب بودن، عایق صدا بودن و آگوستیک بودن را دارند. از نقاط مثبت این محصول این است که می تواند امنیت محیط و افراد در تعامل با محیط را افزایش دهد و از این رو تقریبا برای هر محیطی با هر نوع تنوع کاربری مناسب است. همین ویژگی خاصیت  پارتیشن را در کنار ویژگی تفکیک کنندگی آن، بالا می برد. 

علاوه بر این؛ طرح ها، رنگ ها و شکل های بسیار متنوع و خیره کننده پارتیشن ها، می تواند به تنهایی زیبایی منحصر به فردی به فضا ببخشند. طرح ها و مدل‌های پارتیشن می تواند طرح های هندسی منظم، طرح های انتزاعی، نقش های ملایم روی شیشه، فرم های سه بعدی و برجسته و بسیاری موارد دیگر حتی طرحی خاص به درخواست مشتری باشد.

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

انواع پارتیشن از نظر قابلیت تغییر موقعیت

پارتیشن ها به دو دسته کلی متحرک و ثابت تقسیم می شوند.
 پارتیشن های متحرک را می توان به راحتی در موقعیت جدیدی قرار داد و از این رو، بیشترین انعطاف پذیری از فضاسازی را به ارمغان می آورد. این سبک از پارتیشن‌ها معمولا سبک تر از نمونه ثابت است و حمل و انتقال آن را برای افراد راحت تر می کند. این سبک از پارتیشن ها می توانند یک تکه و یا بنا بر کاربرد، به فرم های کرکره ای، کشویی و تاشو نیز باشند. این ویژگی امکان تفکیک و حذف فضاسازی محیط را به حداکثر می رساند. پارتیشن های ثابت وزن بیشتری دارند و همانطور که از نام آن مشخص است،  برای تقسیم بندی ثابت فضا و عدم تغییردهی آن مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پارتیشن از نظر قابلیت تغییر موقعیت

پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟

کاربرد آن ها محدود به فضای خاصی نیست و از اداره تا فضاهای مختلف محیط های مسکونی را در بر می گیرد.
پارتیشن های مورد استفاده در محیط های اداری بیشتر نقش جدا کننده دارند و به علت تم فضای موجود، در محیطی که کارمندان در آن قرار دارند، از نمونه های ساده آن استفاده می شود و نمونه های آگوستیک آن بیشترین کاربرد را در این فضاها دارند.

در فضاهای غیر کاری اداره ها مانند لابی، اتاق های مذاکره و ... ، طرح های پارتیشن های به کار رفته تنوع بیشتری پیدا کرده و فرم های غیر رسمی تری به خود می گیرند. پارتیشن های این محیط ها درصد تفکیک سازی مختلفی دارند و می توانند کاملا نقش جدا کننده داشته باشند و یا اینکه با یک فضاسازی ملایم، بیشتر نقش نما دهی داشته باشند. این نوع کاربرد در محیط هایی مانند سالن های زیبایی و لابی های مراکز مختلف نیز قابل مشاهده است.

 شاید بتوان بیشترین میزان تنوع فرم و طرح و کاریرد پارتیشن ها را در فضاهای مسکونی مشاهده کرد. پارتیشن بندی فضاهای خانگی کاربرد بیشتر از یک فضاسازی ساده است. نوع خانگی این محصول باید در کنار کاربرد عادی مورد انتظار، متناسب با سبک موجود بوده، زیبایی مورد نظر را ایجاد، کاربردهای جانبی مورد انتظار را برآورده و در نهایت تعادل بصری را در دکوراسیون محیط مورد نظر حفظ کنند.

پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟

پارتیشن بندی محیط های مسکونی

 در محیط های مسکونی محصول مورد نظر می تواند فضای مناسبی برای قفسه بندی شدن و نگه داری گلدان های متنوع، کتاب، مجسمه و ... نیز باشد. پارتیشن سازی فضاهای خانگی می تواند یک ردیف مرتفع از گیاهان و فلاورباکس ها، تنها های چوب هایی مانند بامبو، قطعات چوبی با چینش خاص، سطوح برش خورده از جنس و متریال متنوع، شیشه های مات و یا شفاف با و یا بدون طرح و نقش و هر نمونه دیگر و ترکیبی از موارد ذکر شده باشد.

از پارتیشن ها برای جداسازی اتاق نشیمن از پذیرایی و یا اتاق غذاخوری، فضای ورودی از بخش های دیگر اتاق، بخش بندی اتاق به بخش های کار و استراحت ، مطالعه، خواب و موارد بسیار متنوع دیگر استفاده می شود.

پارتیشن بندی فضا محدود به اتاق ها نیست. حمام و سرویس های بهداشتی نیز می توانند محل مناسبی برای پارتیشن بندی باشند. محبوب ترین نوع محصول مورد نظر برای این فضاها، نوع شیشه ای آن است که جنس شیشه های آن از نوع نشکن و سکوریت است. این نوع پارتیشن بندی علاوه بر فضاسازی و حفظ حریم هر بخش، نمای محیط مورد نظر را محدود نمی کند و از لحاظ بصری فضا را کوچک نشان نمی دهد.
در انتخاب این محصول باید به تفکیک سازی مورد نظر، ویژگی های مورد انتظار مانند قابل شستشو بودن، آگوستیک بودن و ...، میزان محرمیت مورد انتظار، متحرک و ثابت بودن آن، میزان عبور نور از آن نیز توجه کرد. مشورت با افراد ارائه دهنده قبل از تصمیم گیری نهایی می تواند کمک زیادی در انتخاب مناسب محصول مورد نظر داشته باشد.

پارتیشن بندی محیط های مسکونی

پارتیشن اداری طرح سهلان

از پارتیشن طرح سهلان عموما برای زیبایی بیشتر، دکوراتیو بودن، ایستایی و همچنین خاصیت آکوستیک بهتر آن نسبت به پارتیشن اداری معمولی استفاده می شود.

 

پارتیشن اداری طرح سهلان


سماوات

تماس مستقیم: ##